Chyba każdy - nawet jeśli nie jest kierowcą - ma swoje ulubione marki samochodów. Nic więc dziwnego, że zakupowi nowego samochodu niemal zawsze towarzyszy namysł, a pod uwagę brane są różne czynniki. Innymi słowy - nie jest nam obojętne, jakim środkiem lokomocji poruszamy się na co dzień. Dlaczego więc nie zastanowić się, czym chcielibyśmy być zawiezieni w ostatnią drogę?
czytaj dalej...
Nie szata zdobi człowieka - mówi przysłowie. I to jest prawda. Jednak to, co oraz w jakich okolicznościach na siebie zakładamy, też jest rodzajem komunikacji, a raczej komunikatu. Nie bez powodu inaczej ubieramy się na co dzień, w sytuacjach nieformalnych - a inaczej w ważnych momentach. Każdy chyba ma w szafie "strój wyjściowy". Przy różnych uroczystych okazjach chcemy podkreślić ważność chwili właśnie tym strojem. Ten rodzaj komunikatu sprawdza się zwłaszcza może wtedy, gdy trudno coś powiedzieć.
czytaj dalej...
Przyzwyczajeni jesteśmy - zwłaszcza starsze pokolenie - do tego, że za organizację pogrzebu odpowiedzialna jest najbliższa rodzina czyli najczęściej współmałżonek, dzieci bądź wnuki albo rodzeństwo. W przypadku rodzin licznych, wielopokoleniowych to niemal naturalna kolej rzeczy. Jednak obecnie model rodziny ulega przeobrażeniom. Te przeobrażenia mają wpływ na codzienne życie, ale także na sprawy ostateczne - takie jak śmierć i pogrzeb.
czytaj dalej...