Do UKFP należą takie firmy, jak: Przedsiębiorstwo Pogrzebowe „Koperski”, „Zieleń” Sp. z o.o. z Gdańska, „H. Skrzydlewska”, Dom Pogrzebowy „Archon” z Wrocławia, Centrum Pogrzebowe „Szmurło”, Zakład Pogrzebowy „Concordia”, Karpińscy Zakład Pogrzebowy „Ostatnia Posługa”, Zakład Pogrzebowy „Kasperczyk”, a także „Jasek”.
Unia Krajowych Firm Pogrzebowych - razem w obronie wspólnych interesów branżowych
Jednym z celów działania Unii Krajowych Firm Pogrzebowych jest dbanie o to, aby pozycja lokalnych firm pogrzebowych była zawsze mocna, zwłaszcza w obliczu ekspansji firm zagranicznych lub funeralnych podmiotów z obcym kapitałem.
Kolejnym z celów jest stała troska o utrzymanie najwyższych standardów obsługi, promowanie etyki zawodowej, jak również rozwiązywanie różnorodnych problemów, które wiązać się mogą z procesem sukcesji firm rodzinnych. W obliczu tych oraz wielu innych wyzwań współczesnej branży pogrzebowej, rola UKFP jest niezwykle istotna.
Branża pogrzebowa w Polsce mierzy się obecnie z licznymi problemami, które wpływają na jakość świadczonych usług oraz funkcjonowanie firm. Jednym z głównych wyzwań jest rosnąca konkurencja, często oparta na agresywnych praktykach marketingowych. Pojawia się także coraz więcej firm, które oferują Klientom usługi poniżej kosztów, obniżając tym samym standardy, wypracowane wysiłkiem przedsiębiorców i obowiązujące w branży pogrzebowej. W dłuższej perspektywie takie działania szkodzą całemu sektorowi, ponieważ mogą prowadzić do zaniku profesjonalizmu, a zarazem do dehumanizacji usług związanych z ostatnim pożegnaniem bliskich.
Wyzwania w teraźniejszości na drodze ku przyszłości
Kolejnym problemem jest brak spójnych i kompleksowych regulacji prawnych dotyczących funkcjonowania firm pogrzebowych, co z kolei stwarzać może pole do nadużyć i prowadzić do nierówności w dostępie do usług wysokiej jakości. Firmy, świadczące usługi w branży funeralnej, często muszą zmagać się z nadmierną biurokracją, co z kolei obniża ich efektywność i utrudnia koncentrację na potrzebach klientów.
Jednym z największych wyzwań jest zmiana oczekiwań społecznych i kulturowych związanych z pochówkiem. Firmy, które nie są przygotowane na zmiany, oczekiwane przez coraz liczniejszych Klientów, mogą stracić na konkurencyjności. Coraz więcej rodzin w żałobie oczekuje nie tylko podstawowych usług, ale również doradztwa i wsparcia emocjonalnego w trudnym momencie straty, a także nowoczesnych rozwiązań, czy możliwości spełnienia różnych, często bardzo osobistych, życzeń związanych z organizacją uroczystości żałobnych. Należy dążyć do tego, aby odpowiadać na oczekiwania Klientów, bo ich satysfakcja przyczynia się do umacniania pozytywnego wizerunku, a zarazem zaufania do polskiej branży pogrzebowej w świadomości społecznej.
W tym kontekście Unia Krajowych Firm Pogrzebowych pełni kluczową rolę. Jej siłą jest wspólne działanie, mające na celu rozwój lokalnych polskich zakładów pogrzebowych, a także wspieranie ich promocji na rynku ogólnopolskim.
Organizacja ta nie tylko wspiera firmy członkowskie, ale także dba o dobro klienta, promując wartości, którymi kierują się firmy stowarzyszone w UKFP, takie jak profesjonalizm, uczciwość i empatia. Więcej informacji na temat działalności Unii Krajowych Firm Pogrzebowych, znajduje się na stronie: https://ukfp.pl.