wróć

Trzeba znowu odtrąbić sukces! - podsumowanie targów MEMENTO Poznań

Trzeba znowu odtrąbić sukces! - podsumowanie targów MEMENTO Poznań

Za nami VII, jakże udana edycja targów MEMENTO, które Międzynarodowe Targi Poznańskie zorganizowały po raz kolejny z Polskim Stowarzyszeniem Pogrzebowym. Łącząc doświadczenie  w organizacji imprez targowych, zaplecze logistyczne ze znajomością branży funeralnej, mogliśmy przygotować wydarzenie, dzięki któremu Poznań, na długo zapadnie w pamięci, jako funeralna stolica Polski.

Tegoroczna edycja to blisko 30 % wzrost liczby osób zwiedzających. Osiągnięcie tego wskaźnika nie byłoby możliwe, gdyby nie 60 wystawców producentów, dystrybutorów i przedsiębiorców z Polski i zagranicy, którzy zaprezentowali nowe rozwiązania technologiczne oraz światowe trendy w branży pogrzebowej. 

Dodatkowym przyczynkiem do wzrostu liczby osób zainteresowanych targami był bogaty program wydarzeń. Tak jak obiecywaliśmy, zadbaliśmy również o merytoryczną i estetyczną stronę targów MEMENTO. Poza futurystycznymi urnami, kamiennymi nagrobkami, luksusowymi karawanami czy odzieżą żałobną, targowi goście uczestniczyli w seminariach i pokazach, dzięki którym mogli zaspokoić żądzę funeralnej wiedzy oraz pobudzić estetyczne zmysły.

Oprócz stałej ekspozycji produktów można było obejrzeć pokazy przepięknych dekoracji pogrzebowych wykonywanych przez wykładowców i uczniów Polskiej Szkoły Florystycznej.

Równie ważnym i ciekawym wydarzeniem było seminarium poświęcone ubezpieczeniu na pogrzeb, prowadzone przez Wojciecha Mądrowskiego dyrektora ds. sprzedaży Grupy PREVOIR, która jako pierwsza w Polsce wprowadziła do oferty ubezpieczeniowej polisę, która zabezpiecza środki na pokrycie kosztów pogrzebu i tym samym zabezpiecza interes zmarłego, jego rodziny i zakładu pogrzebowego wykonującego usługę pogrzebową.

Z kolei z myślą o zarządcach i administratorach cmentarzy przygotowaliśmy szkolenie zatytułowane Prawo do grobu, podczas którego poruszone zostały prawne aspekty cmentarno-pogrzebowych praktyk.

Jedną z atrakcji a przy tym interesującą formą zdobycia wiedzy były warsztaty tanatopraksji prowadzone na stoisku Polskiego Centrum Balsamacji i Tanatokosmetologii. Na wszystkich chętnych mocnych wrażeń czekały sylikonowe ludzkie popiersia gotowe do rekonstrukcji.

Szalenie inspirujący okazał się także wykład i prezentacja grupy AEON FORM, podczas której Robert Kowalczyk współwłaściciel firmy, przedstawił nowe pod względem wzornictwa i formy spojrzenie na projektowanie urn i nagrobków. Futurystyczna wizja cmentarnej architektury przykuła uwagę wielu słuchaczy. Poza pięknymi projektami i zdjęciami można było posłuchać o procesie twórczym architekta.

Tegoroczna edycja to także uhonorowanie pracy ludzi i produktów firm, które w specjalny sposób przyczyniły się do rozwoju branży funeralnej w Polsce. Spośród prezentowanych na targach usług

i produktów wybraliśmy laureatów nagród w czterech kategoriach: NOWOŚĆ, JAKOŚĆ, DESIGN i NAGRODA SPECJALNA im. Wojciecha Krawczyka. Trofea otrzymali: firma AEON FORM za trumnę Cristal, firma PLASTMET za Katafalk na urnę, Firma Life Urns za urnę w kształcie kwiatu lotosu, natomiast NAGRODA SPECJALNA przypadła Markowi Cichowiczowi.

Nie pozostaje nam nic innego jak podtrzymać tradycję zapoczątkowaną przez patrona wydarzenia, Wojciecha Krawczyka i odtrąbić sukces. Robimy to tym chętniej gdyż zewsząd, zarówno od wystawców jak i gości targowych słyszymy same słowa zadowolenia.

Już dziś zapraszamy do udziału w kolejnej edycji targów, która odbędzie się za dwa lata w 2016 roku.